Krzesło biurowe na wyposażenie stanowiska komputerowego zgodne z BHP

(nowe rozporządzenie z listopada 2023r)

Krzesła biurowe to bardzo ważna część wyposażenia stanowisk pracy w biurze. Od tego na jakim krześle pracujemy zależy czy jesteśmy w stanie zachować prawidłową pozycję ciała, która w jak najmniejszym stopniu obciąża kręgosłup.

Minimalne wymagania, jakie powinno spełniać krzesło biurowe, w które wyposażone są stanowiska do pracy przy komputerze określają przepisy BHP (zbiór zasad i przepisów, określających bezpieczne i higieniczne wykonywanie pracy). Ustawy i rozporządzenia w zakresie BHP nakładają na pracodawców odpowiedzialność za poziom bezpieczeństwa i gigieny pracy w danym zakładzie. Pracodawcy podlegają kontroli organów takich jak Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, które sprawdzają czy w zakładzie pracy stosuje się wymagane zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

Wymagania dla krzeseł biurowych na stanowiska wyposażone w monitory ekranowe, czyli na stanowiska, na których pracownik posługuje się komputerem określone są w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, do którego znajduje się link poniżej.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230002367

Zgodnie z tym rozporządzeniem krzesło pracownicze na stanowiska wyposażone w monitory ekranowe powinno spełniać następujące wymagania minimalne:

  • dostateczną stabilność przez wyposażenie go w podstawę co najmniej pięciopodporową z kółkami jezdnymi (pięcioramienne podstawy jezdne krzeseł obrotowych z naszej oferty zapewniają odpowiednią stabilność)

  • regulację wysokości siedziska, (każde krzesło obrotowe na siłowniku gaozwym z naszej oferty spełnia to wymaganie)

  • regulację wysokości oparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa,  (regulacja oparcia odcinka lędźwiowego może się odbywać za pomocą niezależnego elementu wbudowanego w oparcie, albo jako regulacja wysokości całego oparcia, które ma ergonomicznie profilowany kształt dopasowujący się do odcinka lędźwiowego użytkownika)

  • regulację kąta pochylenia oparcia oraz odpowiednie wymiary oparcia i siedziska, zapewniające wygodną pozycję ciała i swobodę ruchów, (sposób i zakres regulacji kąta nachylenia oparcia zależny jest od zastosowanego mechanizmu; ustawodawca nie określa konkretnych wymiarów zapewniających wygodną pozycję dla użytkownika, należy mieć na uwadze, by siedzisko było odpowiednio szerokie, by podłokietniki nie uciskały użytkownika ani podczas siedzenia, ani podczas wstawania czy siadania)

  • wyprofilowanie siedziska i oparcia odpowiednie do naturalnego wygięcia kręgosłupa i ud,

  • możliwość obrotu wokół osi pionowej o 360°, (każde biurowe krzesło obrotowe z naszej oferty spełnia to wymaganie)

  • regulowane podłokietniki.

    Mechanizmy regulacji wysokości siedziska i pochylenia oparcia powinny być łatwo dostępne i proste w obsłudze oraz tak usytuowane, aby regulację można było wykonywać w pozycji siedzącej.

Krzesła obrotowe zgodne z BHP

Fetel ergonomiczny EXETER

Fotel ergonomiczny w odróżnieniu od tradycyjnych modeli...

Cena sprzedaży brutto: 999,00 zł

Fetel ergonomiczny ERGOTECH

Fotel ergonomiczny w odróżnieniu od tradycyjnych modeli...

Cena sprzedaży brutto: 1980,00 zł

Fetel ergonomiczny CONCEPT

Fotel ergonomiczny w odróżnieniu od tradycyjnych modeli...

Cena sprzedaży brutto: 1199,00 zł

Fetel ergonomiczny CHESTER

Fotel ergonomiczny w odróżnieniu od tradycyjnych modeli...

Cena sprzedaży brutto: 819,00 zł

Fetel ergonomiczny ANGGUN M

Fotel ergonomiczny w odróżnieniu od tradycyjnych modeli...

Cena sprzedaży brutto: 1399,00 zł

Fetel ergonomiczny ANGGUN

Fotel ergonomiczny w odróżnieniu od tradycyjnych modeli...

Cena sprzedaży brutto: 1469,00 zł

Strona 2 z 2